Dag 9

Alltså jag e totalt kass på att blogga, all energi går till att träna, planera/laga mat plus att vi har åkt på beordrad övertid på 8 timmar/v...det går i ett kan man säga :) Men som jag sagt tidigare, jag är sååååå grymt imponerad av alla därute som gör det här samtidigt ni ska vara fru/man, mamma/pappa..bra kämpat! Fattar inte hur ni får ihop det? :) Träningen o kosten funkar gryyyyymt bra, inte ett endaste snedsteg..jag e så taggad! :) Men så har jag ju mitt lilla sätt att klara av saker på...VADSLAGNINGAR! "kniven mot strupen" är det enda som biter på mig.så jag har gjort så här:

* inte en droppe alkohol förrän tidigast 28 maj (metartävling med jobbet då så ville gardera mig lite ;), men jag kommer nog dricka Loka som det känns nu ;)..) annars ska en jobbarkompis ha 3000 kr..mao så kommer jag ju hålla det till 28 maj iaf! :)
*ska köra Fustra VARJE dag OM jag inte e sjuk...annars ska en annan jobbarkompis ha 1000 kr! :)
*inge godis, bullar, kakor, glass..you name it..annars 1000 kr, som ni ser så måste jag hålla det annars blir jag ju ruinerad..hahaha!

och nu tänker många..ja men folk ser ju inte om du äter godis o bryter vadslagningen..men grejen e den att jag e så tokärlig att jag skulle inte kunna hålla det inom mig och så skulle det stå skrivet i pannan om jag gjort det :)

Vadslagningar är det som funkar bäst på mig..hade sötsaksuppehåll i en månad för ett tag sen..det hade INTE funkat utan vadslagningen! :D  
hahaa, alla har vi våra små egenheter..hur gör DU för att fixa Fitnessfighten??
Lycka till alla, vi e närmare målet nu..heja!!!

1 kommentar:

  1. Det är svårt med detta pusslandet, just i mitt fall blir bloggandet lidande. Om jag bara la ner tid på det skulle bloggen bli så mkt roligare att läsa för andra, just nu fungerar den bara som en dagbok för att jag ska komma ihåg mina dagar. Jag lägger hellre tiden på annat (säger hon som sitter framför datorn just nu, haha)

    SvaraRadera